Parkje Achter de Kerk, Heerenveen

Geplaatst: 9 april 2009 in Heerenveen

Vanochtend is bouwbedrijf Friso begonnen met de renovatie van het parkje Achter de Kerk in Heerenveen Centrum. Vrijwilligers van o.a. de werkgroep Oud Heerenveen en Stichting Bewonersforum Centrum Heerenveen waren door de gemeente uitgenodigd om dit startsein bij te wonen. Allereerst worden de grafzerken verwijderd, schoongemaakt en gerestaureerd. Later wordt de oude fundering van de oude kerk opgegraven en zullen de contouren van de kerk teruggebracht worden met oude stenen. Een historische plaats in het hart van Heerenveen komt weer tot leven.

Foto’s: Tonny Reinders

Achter_de_kerk_009 Achter_de_kerk_014

reacties
  1. marten van der schaaf schreef:

    Ik ben met mijn vader Koos van der Schaaf bij de kerk die opgegraven is geweest. Ik en mijn vader hebben heel veel bakstenen en leistenen en stukken vloer gevonden. Ik heb zelf 2 zwarte stenen gevonden. Ze lijken op dakpannen. Mijn vader heeft een paar groene stenen gevonden en een paar oranje stenen. En we hebben alletwee een stuk van een oor van een beker gevonden.
    We hebben nog een stuk grafzerk gevonden en we hebben het al ontcijferd. We hebben er een stuk papier opgelegd en de letters met wasco afgekrast. Nu kunnen we een paar woorden lezen: den 4 september, Go…Jacobs Lubberts, ligt hier begraven
    Mijn vader heeft ook nog een steen gevonden daar 800 op staat en een steen daar een halve 2 op staat. En nog een steen daar we nog niet zo goed uit zijn gekomen, maar het enige dat we ontcijferd hebben is: Jan Pa…

    Een tip: Als je een keer op bezoek wilt komen, kijk dan maar op http://www.centra71.nl

    groetjes Marten & Koos van der Schaaf

Geef een reactie

